Handelsvilkår for privatkunder

1. Personlige opplysninger

Se vår personvernpolicy

2. Avtale om reparasjon

Alle våres services bestilles online, via telefon, eller en personlig avtale, alle bestillinger og avtaler registreres i våres system under den aktuelle sak for reparasjonen. Det kan du se mer om på våres kunde portal www.mentech.no

3. Ekspedisjon

Mentech Norway AS ekspederer alle reparasjoner innen 24 timer, såfremt reservedelen er på lager. Skal reservedelen bestilles avgjøres det av den aktuelle leverandørs lagerbeholdning om leveringstid. Du vil alltid være informert via våres automatisk SMS info system

4. Forsendelse

Vi prøver alltid så langt det lar seg gjøre å sende bestillinger og reparasjoner samme dag som delene er mottatt eller reparasjonen er fullført. Vi sender også pakker til utlandet, såsom Grønland og Færøyene, og kan hente og levere over hele verden.

5. Fraktpriser

Som utgangspunkt er prisen på en forsendelse 189 NOK

6. Priser

Prisene oppgitt i f.eks. tilbudsinnholdet, salgsanslag osv. er eksklusiv merverdiavgift med mindre annet er angitt. Alle priser i forbindelse med betaling er oppgitt i norske kroner (NOK) inkludert 25% mva.

7. Betaling

Betaling skjer via en SSL-forbindelse og håndteres av Bambora, www.bambora.com. Dette betyr at dataene dine er kryptert og ikke kan nå ut til uvedkommende. Informasjonen fra betalingskortet vil ikke bli rørt av Mentech Norway AS, men håndteres utelukkende av Bambora. Vi vil trekke det godkjente beløpet fra kontoen din, etter at saken din er avsluttet.

8. Angrerett

Eventuelle reservedeler er bestilte varer, og angreretten bortfaller når de mottas fra leverandøren, vanligvis etter 1-2 hverdager. Begynte tjenester som sikkerhetskopiering, reinstallasjon, tilbud osv. kan ikke angres.

9. Garanti og Reklamasjon

Reklamasjonsretten for privatpersoner inkluderer det som kan kobles til produktfeil eller feil som oppstår som følge av normal bruk av produktet. Dette inkluderer ikke naturlig slitasje, misbruk / feil bruk av produktet, eller minner om og heller ikke skader som kommer under forsikring eller minner om.

Reklamasjonsretten for bedrifter, forsikringsselskaper og offentlige enheter henvises til de spesifikke skriftlige avtalene som er inngått. I fravær av noen skriftlig avtale, betraktes garantier bare fra produsentenes garantier som ble gitt på tidspunktet for kravet, og fra produsentene vi kan ha en avtale med på det tidspunktet. Hvis det ikke er flere produsenter tilgjengelig på tidspunktet for kravet, og det ikke er inngått noen skriftlig avtale med Mentech om dette, betraktes kravet som en sak utenom garanti (OOW) og må betales av kunden som ber om tjenesten.

10. Betingelser og Aksept

Når du handler hos Mentech Norway AS aksepterer du som kunde også våre vilkår og betingelser.

11. Oppbevaring av saker

Vi beholder saken din i opptil 3 måneder. Hvis saken ikke er hentet av deg etter utløpet av de tre månedene, eller etter en advarsel om skrot, vil det bli belastet et gebyr på 300 kr. og saken blir skrotet uten ytterligere varsel.

12. Kode og programvare

Koder og software utviklet av Mentech Norway AS kan ikke kopieres eller distribueres på nytt til andre parter enn selskapet selv. Dette kan kun skje på skriftlig avtale mellom partene, Mentech Norway AS og kunden.

13. Forbehold

Mentech Norway AS forbeholder seg retten til å gjøre skrivefeil, utsolgte gjenstander – og leveringsfeil fra våre leverandører.

14. Data & backup

I forbindelse med feilsøking eller reparasjon kan data mistes og derfor er det alltid nødvendig å ta sikkerhetskopi før innsending / innlevering.
Mentech Norway AS er på ingen måte ansvarlig for tap av data i forbindelse med reparasjon eller feilsøking.

15. Serviceavtaler
  • Gratis feilsøking tilbydes utfra avtalens registrerte serienummer / imei-nummer til og med utløpet av avtalen.
  • Gratis enhetsrengjøring tilbys en gang i året innenfor gyldigheten av avtalen.
  • ed bruk av gratis hotline-support, tilbys veiledning for hardware problemer og hjelp til reparasjoner.
16. Live chat

Ved bruk av live chat samtykker du i at samtalen blir opptatt, og vi kan bruke opptaket til kvalitetskontroll og opplæringsformål.